Vad letar du efter?
Den tredje strategin för bedömning för lärande handlar om att arbeta med nyanserad och framåtriktad respons. Lär dig mer om förutsättningar…
Respons, eller feedback, är ett centralt begrepp inom bedömning för lärande. Den tredje av fem strategier för bedömning för lärande…
På Högastensskolan blir det som eleverna gör viktigt, på riktigt, med eTwinning. De får samarbeta med elever från olika länder…
Att hitta indikationer på elevers lärande är ingen lätt uppgift, men genom att arbeta med problemlösning i ett dialogiskt klassrum,…
I Helsingborg samlas alla pedagoger som genomför nationella prov för sjätte året i rad på träffar för sambedömning. Det är…
Vi har tidigare skrivit om ett projekt som vi driver i Helsingborg och som handlar om att använda olika appar…
En brobyggare i skolan arbetar med att vara en länk mellan familj och skola för barn och elever med romsk…
Tågaborgsskolan är inte intresserade av digitalisering för digitaliseringens skull, utan för att vinna tid och kunna göra nya saker. De…
Lär dig mer om de tre lärandesituationerna; problemlösningssituationer, ett dialogiskt klassrum och indikationer på elevers föreställningar om lärande. Skapandet av…
Med jämna mellanrum får vi i media läsa om skolor som har valt att lägga extra resurser på mer idrott…
Jag fick frågan om hur vi på Rönnowska arbetar med konstruktiv länkning … och började fundera. Vi har haft tre…
Här presenteras ett exempel på hur du kan arbeta med att förtydliga kunskapskraven och hur detta arbete sedan kan användas…