Vad letar du efter?
Under läsåret 2020/2021 har vi fördjupat kunskaperna kring kooperativt lärande i fritidsverksamheten i Bjuvs kommun. Tillsammans formar vi ett gemensamt…
Vad läser du med dina elever? Hur jobbar ni med boken tillsammans? Är du kanske sugen på att utvidga läsningen…
Läsprojektet Helsingborgs fyror läser #Hbgs4laser är ett projekt som innebär att alla årskurs 4 i Helsingborg läser boken Athena. Grattis…
Sofie Johansson har deltagit i ett utvecklingsarbete för integration på lika villkor där hon skapade strukturer för flerspråkiga lärmiljöer i…
Varje år arbetar de fyra kommunala förskolorna i Ödåkra med ett gemensamt sagoprojekt. I år har de valt boken Monster,…
Svitlana Rado är legitimerad förskollärare och grundskollärare (1-4) med nästan 23 års erfarenhet i det pedagogiska arbetet. Sen april 2009…
Läsåret 2019/2020 med fokus på kooperativt lärande i fritidshemmet börjar lida mot sitt slut. Vad har vi gjort? Vilka effekter…
Ulrika Borkmar, läs- och skrivutvecklare och skolbibliotekssamordnare på Pedagogiskt center, tipsar om och kring digitala böcker för olika åldrar. Passande…
I tredje och sista delen om språk- och kunskapsutvecklande arbete i Helsingborgs stads skolor pratar vi om kommunikation och skapande…
På våra fyra förskolor i Ödåkra är arbetet med årets språkprojekt i full gång. Trots att vi alla har samma…
Det finns många olika verktyg som stöder språkutveckling. Men hur kan man lyckas med att använda olika verktyg på ett…
Möjligheten att dela med sig och att få lära av varandra efterfrågas i personalgrupperna på förskolorna vilket har resulterat i…