Vad letar du efter?
I Ängelholm har skola, elevhälsa och socialtjänst gått samman i en ny samarbetsmodell för att tidigt identifiera och stödja barn…
Att reagera på saker du ser och hör, på omvärlden och det som händer i den. Det vill vi alla…
När det var dags att flytta till nya lokaler såg pedagogerna på Kristallens förskolas 5-årsavdelning en möjlighet att skapa lärmiljöer…
Anneroskolan började redan under vårterminen att förbereda sig för att undervisningen skulle behöva ske på distans. Det har de haft…
Film som läsfrämjare – hur funkar det? Filminstitutet skapade ett projekt för ett par år sedan som handlar om hur…
Ibland kan avsaknaden av digitala verktyg skapa nya möjligheter och ökat samarbete. Så var det på Brogårdaskolan i Bjuv.
Glitter-Kenneth, Sop-Gunilla och deras kompisar var på plats när de kommunala förskolorna i Ödåkra hade en riktig sagofest som avslutning…
Genom att arbeta kring en sagobok under en längre period väcks barnens intresse för såväl språk som naturvetenskapliga ämnen. Det…
Nu har vi i Ödåkra förskolor arbetat med projekt kring sagoboken Promenad i en hel termin och lite till. Boken har…
Hur arbetar Ödåkra förskolor med det kollegiala lärandet? I området har vi återkommande tillfällen där vi ses i grupper och delger…
Hjärna-puls-glädje, har inte bara spridits runt om i vårt avlånga land, utan även över sundet, då vi förra veckan besöktes…
För andra året i rad fick modersmålslärarna från modersmålsenheten i Helsingborg möjlighet till två heldagar fyllda med kompetensutveckling. Vi såg fram…