Vad letar du efter?
Vildana Basic brinner för att det som pågår i klassrummet ska ha en koppling till samhället utanför skolans väggar. Läs…
Som en del i Slottsvångsskolans arbete med att förstärka processer som identifierar, inkluderar och aktiverar de nyanländas och flerspråkiga elevernas…
Ja, det ville i alla fall Fredericka Cordua och Sofie Persson undersöka. De brinner för matematiken och ser matematiken som…
Förskollärarna på avdelningen Stjärnan på Lussebäckens förskola ville synliggöra sin mångkulturalitet och ge barnen en ökad möjlighet att uttrycka sig…
För ungefär ett år sedan arbetade Maria Pettersson och hennes klass på Maria Parkskolan för fullt med att göra allt…
Varför är det viktigt att barnen har ett klimatavtal? Tre röster svarar. En lärare, en barnrättsstrateg och en miljösamordnare.
Ett arbete som kantats av många roliga historier, upplevelser och nya lärdomar. Tokiga idéer och en process full av skratt.…
Pedagoger och barn på Sofiebergs förskolor ville lära sig mer om att teckna och illustrera. Tillsammans med en konstnär och…
Sedan 2018 har RF SISU Skåne arbetat med ”Rörelsesatsningen i skolan” med F-6-skolor i Helsingborg och i resten av Sverige.…
Vi Plan(t)erar tillsammans är en dag på Raus Planterings skola där vi arbetat med en kombination av skola, miljö och…
Vad läser du med dina elever? Hur jobbar ni med boken tillsammans? Är du kanske sugen på att utvidga läsningen…
En plats utomhus där barnen får vara med i utformningen men också vara delaktiga i processen och bli egna aktörer…