Vad letar du efter?
Mitt namn är Emma Anderberg och jag arbetar på Glumslövs skola i Landskrona sedan 11 år tillbaka. Detta läsår arbetar...
Att ha ett eget e-bibliotek på skolan låter kanske som en dröm och något nästan ouppnåeligt. Men med verktyget Bookis är det lekande lätt och runt om i Sverige finns ett hundratal skolor med egna Bookis-bibliotek.
Hos Modersmålsenheten arbetar 90 lärare från jordens alla hörn som undervisar i 40 olika språk och ca 4500 elever i Helsingborgs stads skolor har valt att delta i modersmålsundervisningen.
Jag arbetar som lärare på Varagårdsskolan i Bjuvs kommun åk 7-9 och undervisar i So och svenska. I min uppdragsbeskrivning...
Eleverna på Varagårdsskolan i Bjuv har använt Gleerups digitala läromedel sedan höstterminen startade och skolan blev en helt digital skola. Hur påverkas eleverna av den digitala omställningen? Var, när och hur använder de sina digitala läromedel? Alla elever har chromebooks och vi arbetar med G Suite. Här skriver pedagogerna Linus Lorentzon och Håkan Larsson om resultatet av undersökningen de genomfört bland eleverna.
“Jaaaaaaa!” Hur ofta möts du av glada tillrop när du som språklärare föreslår en uppgift? Ofta? Ibland? Eller mer sällan? Här kommer ett tips på ett enkelt, roligt och lättillgängligt digitalt verktyg, nämligen Quizlet.
Påsken närmar sig med stormsteg och det pyntas för fullt med ägg, fjädrar och kvistar. En sed som troligen ter...
För Ola Sandén, mediepedagog och Jonas Christensen, teknikpedagog handlar programmering i skolan om ett tankesätt. Det är inte kopplat till ett ämne och det handlar inte bara om att skriva kod. Det handlar om tankesättet bakom programmering och om att utveckla förmågor.
Under hösten 2016 provade eleverna i skolår 2 på S:t Jörgens skola på att programmera. Eleverna fick först leka robotar...
Vad tycker vi att digital kompetens är? Varför tycker vi att digital kompetens är viktigt?
Jag heter Afraa Baqer och är utbildad matematik och NO-lärare för grundskolan. Idag arbetar jag som klass- och ämneslärare för...
Camilla Johansson och Malin Bengtsson är förstelärare på Maria Parkskolan årskurs F-3. De blev kollegor 2015 och har tillsammans tagit fram ett arbete med kollegial handledning för att utveckla verksamheten och stärka varje enskild pedagog.